marți, 1 iunie 2010

Ce mai e pe trend

Unul dintre site-urile pe care l-am descoperit de nevoie (subiect de proiect la facultate), dar cu care m-am imprietenit de voie, e www.trendwatching.com . Pe scurt, oamenii analizeaza tendintele care caracterizeaza pietele si consumatorii la nivel mondial, si micile potential trends.
In fiecare luna, aleg un trend si ii fac un raport complet – il sucesc pe toate partile, il garnisesc cu exemple si dau cateva ponturi despre cum ar putea fi exploatat. Bineinteles, raportul complet e pe bani, dar rezumatele sunt free, pe site, pentru toata lumea. De exemplu, trendul pe luna mai este “Statusphere” si se refera la modalitatile tot mai diverse pe care consumatorii le gasesc ca sa-si satisfaca nevoia de status social.
Tare mi-ar placea sa aiba site-ul asta si o sectiune despre Romania, cu cateva trenduri si ponturi. Pentru ca, de multe ori, un insight bun de tipul asta ar face intreaga strategie de comunicare. Si pentru ca, oricat m-as chinui, prietenul Google nu imi intoarce alte tendinte ale pietei decat clasicele: criza a schimbat obiceiurile de consum si consumatorii sunt mult mai atenti pe ce dau banii. Stiu, stiu, daca lucrezi in publicitate, trebuie sa empatizezi cu consumatorul si sa simti tu mersul pietei. Stiu si ca niciun site nu iti poate da o reteta sigura. Dar... nu ar fi frumos sa se poata? :)


Sursa imagini: www.trendwatching.com

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.