luni, 20 februarie 2017

Tendintele anului 2017: realitate augmentata, realitate virtuala si videoclipuri in 360

De la aparitia internetului si pana acum tehnologia a evoluat intr-un ritm foarte alert. In pas cu tehnologia si metodele  de comunicare sunt variate. De la aparitia Facebook si a targetarii dupa criterii la Snapchat, Instagram si videoclipuri 360, comunicarea a devenit mai personala si interactiva.

Astazi vom vorbi de aparitia realitatii virtuale, video-uri 360 si realitatea augmentata si cum au schimbat ele fata industriei de publicitate, cat si la ce trebuie sa ne asteptam sa vedem in 2017 de la aceste tehnologii emergente.

Odata cu lansarea jocului Pokemon Go al celor de la Niantic, realitaea augmentata a luat amploare.  Realitatea augmentata are la baza un principiu simplu: de a vedea prin obiectivul camerei foto lucruri sau obiecte care, in realitate, nu exista.


Cei de la Google au lansat proiectul Tango,care permite realizarea realitatii augmentate.Muzeul de arta din Singapore intampina vizitatorii cu tablete care au aceasta functionalitate instalata iar acestia se pot plimba prin muzeu si admira animale pe cale de disparitie, cat si flora si fauna din jungla. Mai jos puteti vedea cum functioneaza aceasta functionalitate.



Realitatea virtuala este cu totul altceva. Prin intermediul realitatii virtuale si cu ajutorul unei camere speciale, oamenii se pot bucura de poze sau videoclipuri din diferite colturi ale lumii din confortul casei. Ce inseamna asta pentru publicitate si marile companii?
Asta ramane de vazut.Deocamdata, companiile au observat ca audientele sunt greu de impresionat, si si mai greu de convins sa cumpere sau sa accepte un prods. Solutia este ca marile companii sa investeasca in content creativ si interactiv pentru consumatori. Pe de alta parte avantajul realitatii virtuale este ca oamenii sunt in permanenta in contact cu compania.

O alta inovatie pe care unele din marile companii le-au adoptat sunt pozele si videoclipurile in 360 de grade. Daca cu ajutorul pozelor si videoclipurilor in 360 se pot vedea unghiuri ca in realitate, cu ajutorul realitatii virtuale se adauga efectul tridimensional. Un exemplu este compania AT&T din Statele Unite, care a derulat o campanie de avertizare a consumatorilor asupra riscului de a da mesaje in timp ce conduci.

Oare va fi anul 2017 anul realitatii virtuale si al experientelor captivante? Marile companii si agentiile de publicitate lucreaza la metode de dezvoltare a content-ului pentru aceste tendinte si se gandesc cum vor masura succesul sau esecul campaniilor derulate.

Noi asteptam sa vedem evolutia realitatii virtuale si, de ce nu, sa o experimentam in timp real!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.